Perintfalvi Rita teológus, női és emberi jogi gondolkodó blogja

Tükör által

Tükör által

INTERJÚ VELEM A KLUBRÁDIÓBAN

Pride, a Ferenc pápát ért támadások, a biblikus fundamentalizmus gyűlöletáradata, küldetésem, vízióim, terveim

2017. augusztus 07. - Rita Perintfalvi

Kun Zsuzsa remek kérdéseket tett fel nekem, például kezdésként azt, hogy mi az én küldetésem, miért születtem a Földre? Majd beszélgettünk az idei Pride-ról, arról, hogy én miért veszek részt rajta teológusként, mi mozgat engem ebben? A Keresztények a Melegekért csoport Élő Könyvtárában megélt találkozás élményeimről és arról, hogy lehetek-e gyógyító erő azok számára, akik kicsinyek, kitaszítottak és arctalanok?

Mi az etikai kötelességünk a szegények, kirekesztettek felé, ha Istennek is a szegények felé van opciója? Mit szól hozzám a Katolikus Egyház? Vajon miért nem szólal meg a Katolikus Egyház, mikor Bayer Zsolt megalázó módon támadja Ferenc pápát? Szeretet-gyűlölet: az internet világa ránk önti a gyűlöletet, milyen témában tapasztaltam ezt meg? Hogyan lehet védekezni az internetes zaklatások, támadások ellen?

Hogyan látom biblikus tudósként a fundamentalista – szó szerinti, másokat a pokolra küldő és kívánó – bibliaértelmezést? Mit tanít a katolikus Egyház a fundamentalista szövegértelmezésről? Miért veti el, mi benne a veszély? Adhat-e a Biblia tanítást a mai kor emberének? Inspirációt? Milyen kérdésekre keresek én választ a Bibliában vagy akárcsak az életben?

rita_elo_ad.jpg

Mit gondolok arról, hogy nem baj, ha az ember itt a Földön szenved, rossz a sora, hiszen majd odaát megkapja a szenvedései jutalmát?

Jézus Isten vagy ember, csodatevő? Kellenek a csodák a hithez? Isten teremtette a világot vagy mi teremtettük magunknak Istent?

Különleges workshopot tartottam a Feldmár Intézet Nyári egyetemén, ahol egy izgalmas spirituális meditációt tartottam, amelyben beszélgettünk biblia szövegekről, majd a szövegek alapján a saját élményeinkről és életünkről, végül pedig a kontemplatív imát ill. zazent gyakoroltuk együtt. A műhely ősztől folytatódik a Feldmár Intézetben.

Új őszi projektünk a Teológusnő Egyesülettel: „Együtt a jövőnkért. Egy nyitottabb és elfogadóbb társadalomért” címmel, ahol a Szim Salom Progresszív Zsidó Közöséggel, Iványi Gábor Metodista Egyházával és a Magyarországi Muszlimok Egyházával fogunk együttműködni. Egy nyitó fesztivál után, 3 tematikus Expót szervezünk, amire mindenkit szeretettel várunk majd.

Az interjú 2017. július 22-én ment adásban a Klubrádióban, itt meghallgatható:

https://soundcloud.com/neanecc/klubradio-perintfalvi-rita-200170722

 

kunzsuzsa.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tukoraltal.blog.hu/api/trackback/id/tr912725188

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása